fredag 3 april 2009

Silverlane - My inner demon *


Jag startade ett krig mot powermetal vid 12 års ålder. Efter att ha spenderat alldeles för mycket tid i min dåvarande pojkväns pubertetshåla med väggarna tapetserade med Pamela Anderson & Pantera samt en skivspelare med Helloween på repeat, fick jag nog.


När jag nu lyssnar på my inner demon hamnar jag i samma helveteshåla igen! För varje gång jag trycker mig fram till nästa intro med en pianoballad väntade är som att spy upp i munnen och svälja igen. Kanske är sant som äldre folk säger att man vill ta livet av sig, blir våldsam och börjar dyrka satan när man lyssnar på denna sortens musik.

Detta uppdagar sig när jag genomlider 4,17 minuter långa Tears of pain då jag känner en stark lust att antingen slå någon på käften eller hoppa från balkongen för att slippa höra sångarens gnäll om att han "inte kan andas längre för att det gör så otroligt ont". Dessa lagom engagerade, talanglösa tyskar lyckas dock göra en skiva helt inom ramarna satta för just powermetal.

Betyg: *
Text: Lisa Bünger
Bolag: drakkar
Länk: http://www.silverlane.org/

1 kommentar:

Sophie sa...

Haha, otroligt bra skrivet Lisa!