torsdag 30 april 2009

OLIVER WEERS – Get Ready *


Polerad och hurtig (vad jag antar) kristen hårdrock från Danmark med trötta låttitlar som Get Ready, Calling For You och First Day Of Our Life, låter det spännande? Om JA, hör av dig exempelvis genom att kommentera detta inlägg så skickar jag skivan gratis. Om NEJ, luta dig tillbaka och försök få ut ett eller möjligen två goda skratt i vad som återstår av recensionen.

Att vara svårt sjuk i körtelfeber, beta av ett Robot Wars-maraton, sittandes på en cykel där endast sadelstången finns kvar att sjunka ned på, samt ideligen behöva springa till dörren och öppna då Irma Grese ringer på och tvingar sig in med skitiga SS-stövlar, är något jag mycket hellre pysslar med än tar mig an detta musikaliska helvete.

När jag lyssnar på ”Get Ready” och samtidigt granskar konvolutet, där Robert själv står uppställd vid ett vattenbryn en kulen dag, med teddybjörnliknande utseende och två decimeter för bredbent, så skäms jag så mycket att jag på allvar vill byta ut huden mot bensin och börja jobba på Tomteblossfabrikens testavdelning.

Sluta släpp sådant här tack, eller åtminstone se till att hålla distributionen strikt till de länder som kan tackla denna dynga (det vill säga bara Tyskland).

Betyg *
Text: Manne Påhlsson
Bolag: Target
Länk: www.myspace.com/oliverweersband

Inga kommentarer: