torsdag 9 april 2009

Letzte Instanz - Schuldig *


Jag blir lite trött i örat, men jag ska kämpa en liten stund till. Det är alltså synth-fiol-blümchen-metal jag hör, med en manlig sångare som sjunger lika vagt och ljust som en skolpojk?! Jag som tyckte att Rammstein var något av det värsta tyskaran levererat sen 2:a världs kriget, men nu lyssnar jag på något som aldrig skulle tagit sig över den tyska gränsen.


Detta ljud av vågor som slår mot en strand, fiolen som stämmer upp till ballad med en cello som med hjälp av fega trummor & en själlös sång, lyckas bilda en hel symfoni av låtar som skulle kunna vara med i melodifestivalen. Här har vi nog ändå något för det långhåriga metal-folket i skinrockar, som samlar på band dom kan rabbla i tävlingen i just vem som kan rabbla upp mest fåniga bandnamn dom lyssnar på men aldrig hört. Jag menar just metal-folket som inrett sina lägenheter med svarta-lila väggar och drakstatyer. Som gärna samlar på ormar. Just precis dom!


Mina öron gråter och jag vill inte lyssna på denna skivan en sekund till!


Betyg: *
Text: Lisa Bünger
Bolag: SPD
Länk: http://www.letzte-instanz.de

Inga kommentarer: