torsdag 17 april 2008

LECHERY – ”Violator” **


Ett tag köpte jag utan att blinka ALLA släpp som svenska WRONG AGAIN RECORDS/WARMUSIC gav ut. Klassiska EARACHE borgade när det begav sig alltid för hög kvalitet och RELAPSE tycks aldrig sluta förvåna en med grymma och intressanta akter i sitt stall.

Precis så är det med skivbolaget METAL HEAVEN också. Fast tvärt om! Det riktigt knyter sig i magen var gång den fula logon pryder en metalplattas baksida och instinktivt vänder jag på klacken. Knappast är jag bakåtsträvarens bästa vän och ”nostalgiband” ger jag inte mycket för. Kan hända är det därför jag gärna vänder ryggen åt band som på 2000-talet fjantar omkring och vill låta som om de släppte skivor under en epok de väl knappast ens upplevt.

Svenska LECHERY hör till skaran, dessvärre. Här blandas trötta heavy och powermetalriff 50/50 och känns som något en musikkossa (hur de ser ut får ni fråga någon annan) gått runt och idisslat på tok för länge.

Sånt här skötte SAXON och ACCEPT med bravur på sin tid, snälla låt det stanna med det!

Text: Manne Påhlsson
Betyg: **
Bolag: Metal Heaven
Hemsida:
http://www.lechery.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Manne!
Det är allt som gror under en nästan avsomnad diligens....
Stay Metal!

Anonym sa...

Är det CLOWNEN Manne som skrivit?