fredag 4 april 2008

DARK AGE – Minus Existus Remedy rec (0 av 5)


Att ha ledsnat på en skiva innan man ens lyssnat klart på den är INTE ett bra tecken.

Visst, man kan ledsna rejält på riktigt bra skivor, med detta är inte en sådan. Anledningen till att jag ledsnar på DARK AGE är att jag blir så förbannat trött på att höra dess musik! Jag kokar inombords över att behöva genomlida detta, får inte fram ord för min känsla, men det är en känsla av uppgivenhet. Uppgivenhet för musikbranschen, för hårdrocken, för chansen att få höra innovativa band som verkligen får en att känna ”Wow”.

Världen står förvisso inte och faller med ett tyskt band serverar världen sin sjätte musikspya, men ibland känns det tröstlöst. Bandets hemsida skryter med skrämmande bra recensioner av skivan, men låt er icke luras!

Schlagermetal varvas med moderna thrash och, för att stilla trendmedvetna MTV-människors hunger, varvas growlsången med emotionell skönsång här och var. Jag tycker det är så dåligt, lättsmält och förutsägbart att jag nästan vill maila redaktör-Daniel och säga ”Nä, nu jävlar skiter jag i det här, fixar det inte längre”!

Det enda jag kan göra är att drömma mig bort till en värld där man enbart kan hävda att en skiva är dålig på grund av att bandmedlemmarna inte kan spela. Får man dela ut nolla i betyg förresten?

Betyg: 0/5
Text: Manne Påhlsson

Inga kommentarer: