måndag 11 februari 2008

MOS GENERATOR ”Songs For Future Gods” ***


I hålan Port Orchard, Washington i det regniga nordvästra USA har bandet sin hemvist. De tre bandmedlemmarna har alla sin historia i olika band såsom MINDFUNK, VOODOO GEARSHIFT och TREEPEOPLE. ”Songs for future gods” är bandets tredje album tillsammans och min första kontakt med bandet. De spelar en tung rock n´roll som får mig att tänka på band som MOUNTAIN, THIN LIZZY och BLACK SABBATH.

Vissa låtar tycker jag påminner om MONSTER MAGNET då sången ligger rätt nära Dave Wyndorfs sång. Musiken är rätt rakt framförd och svängig med bra tyngd och tryck. När de krånglar till det med någon sorts soudisco i Acapulco gold så vill jag däremot mest spola framåt. Det är nästan lite gubbrock över delar av Into the long sleep. Ibland känns det även lite jämntjockt. Denna skiva fick egentligen mig mest att längta efter nästa album med MONSTER MAGNET.

Betyg: ***
Text: Håkan Berg
Länk:
http://www.mosgenerator.com
Bolag: Small stone records

Inga kommentarer: