måndag 10 december 2007

WIT - ****


Förstår du? Du kan alltså lyssna på WIT direkt. Utan varken att lägga ut en enda krona eller behöva lämna din älskade dator! Trion bjuder till upp dans upp med sina sex kreationer allt tillsammans med en sympatisk snurrande svart/vit spiral som bakgrund på hemsidan.

Den Malmö baserade trion uttrycker sig i en euforisk orgie som hämtad ur garage influerad rock 'n' roll, hård rock och blues. I 'Run Away Hide!' träder galenskapen hos orgeln i THE DOORS fram. Jag skakar gärna mina lurviga fötter i takt med trummorna till 'Ready Hot' och 'Howlin' in the night'. Jag är däremot lite tveksam mot trions grusiga sound med retro touch.

Tanken på PINK FLOYD dyker upp så snart de första tonerna av 'Wake up!' når mitt öra. Det är metalliska gitarrer, flådigt men också ömt. Så smakfullt och stämningsfullt. Jämförelsen med THE DOORS är dessutom korrekt då sångaren Pece skapar samma intensiva beroende. Tårarna smyger sig upp och gör min syn helt suddig. Men det gör inget för jag bara njuter av den enorma känslostormen.

Jag vill köpa detta!
Enkelt och koncist!
I love it!

Betyg ****
Text: Banesa Martinez
Sättning: Pece (Sång & gitarr), Peter (bas & sång uppbackning) och Johan (trummor)

Inga kommentarer: